Motoretk Baltimaadesse 2016
Postitatud: 24 Juun 2016, 18:15
Head klubilised ja teised kaasfoorumlased.
Olles nüüd juba mõnda aega kaherattalise seltsis maanteelinti mõõtnud olen veeretanud mõtet, et võiks ette võtta ka mõnevõra pikema sõidu, kuid mitte siiski liiga pika. Kuna valikuid on mitmeid (põhja, itta, läände ja lõunasse), siis lõunasuund tõmbab mind esialgu rohkem. Olen küll piirkondi juba varem külastanud autoga, kuid see ei puutu asjasse
Esialgu planeerisin reisi 5-7 päevalisena ning ajaliselt algab reis 14. juulil, kuid see ei ole muidugi kivisse raiutud.
Küll aga on mul endal üks oluline eritingimus, kus reis peab algama neljapäevasel päeval. Seda põhjusel, et töötan neljapäeviti Elvas ja saaksin sealt siis juba pärastlõunasel ajal edasi liikuda soovitud suunas. Alternatiive kahjuks selles osas ei ole.
Seega, kui on huvilisi, kes arvavad, et sooviksid antud sõidul osalised olla, siis palun selleks teada anda 5. juuliks, et saaksin konkreetsemalt korraldama hakata. Seltskonda väga suureks ei plaaniks ajada. 3-6 ekipaaži oleks mõistlik.
Ööbimise filosoofia võiks olla "odav voodi" ehk siis telgiga ööbimise võimaluse välistaks mitmel põhjusel. Esmasena võiks tegemist olla ikkagi puhkusega, mis tähendab, et voodis magamine on selle eelduseks. Teisena on olulisel kohal minu jaoks hügieen ehk siis pesemisvõimalused. Võsas telkides on selle lahendamine oluliselt keerulisem. Kolmandaks võib tekkida vajadus kuivatada sõiduriideid jms, mida telgis ei õnnestu kõige paremagi tahtmise juures teha.
Sõidud ei ole kindlasti pikad. Mõistlik on planeerida päevaseks sõiduks 300-500km. Viimane number neist on juba ekstreemsem ja sõit väga pikk.
Olen välja mõelnud ka esialgse päeva-ajakava.
1. päev. Rakvere - Sigulda
Sõidu pikkus ca 320-370 km.
Väljasõit Rakverest Elva suunas. Hea võimalus värskendada ennast Elvas Verevi või Arbi järves ning süüa lõunat. Võtta siht Valga poole, et juba Valka kaudu sõita Läti Vabariiki. Suunaks on Sigulda. Marsruudi saab valida Cesise kõrvalt läbi Koiva rahvuspargi.
Ööbimine Sigulda piirkonnas.
2. päev. Sigulda-Jurmala-Ventspils
Sõidu pikkus ca 260-310 km.
Siguldas külastame Turaida lossi (5€), kust on parim vaade Koiva jõe ürgorule.
Külastame Sigulda köisraudteed (12€). Pikkus 1200 meetrit. Sõit edasi-tagasi.
Võtame suuna Jurmalale. Külastame Jurmalat. Hea võimalus meres ujuda (kui on soe). Leiame koha lõunasöögiks.
Võtame suuna Ventspilsile. Ööbime Ventspilsi piirkonnas.
3. päev Ventspils- Kuldiga-Palanga
Sõidu pikkus ca 290-340 km
Osaleme Ventspilsis toimuval Kurland Bike Meet linnaparaadil. Algusaeg peaks olema kell 12:00.
Külastame Raadioastronoomia keskust Irbenes. Minu teada korraldatakse ettetellimisel ka ekskursioone ja on võimalik pääseda ka "taldriku" peale jalutama. Seda tasub kindlasti uurida, kui on huvi.
Külastame Kuldiga linna, kus asub Euroopa pikim seitsmevõlviline kivisild üle Venta jõe. Sama silla all asub ka väga lahe atraktsioon nimega Ventas rumba. Tegemist on ägeda loodusliku veekeskusega. Seega väärib külastamist.
Võtame suuna Palangale. Ööbimine Palanga piirkonnas.
4. päev. Palanga-Neringa poolsaar
Sõidu pikkus ca 180-220 km
Sõidame Palangast Klaipeda poole ja sealt edasi sadamasse, et ületada kitsuke lahesopp, mis eraldab maismaad Neringa poolsaarest.
Külastame poolsaarel asuvat delfinaariumit ja naudime delfiinide show-d. (10€). Etendused algavad E-P kell 11:30; 13:00; 15:00; 16;30.
Sõidame mööda poolsaart edasi ja külastame kuulsaid liivadüüne. Arvestama peab, et jalutuskäik on vähe pikem ning liiva sees, seega sõiduriietes seda ette ei võta ja tuleb kohapeal riideid vahetada. Parkla koos teisaldatava välitualetiga on olemas. Võib juhtuda, et on olemas ka kohvikiosk.
Sõidame mööda poolsaart kuni Nida linnakeseni, kus saab teha lõunapausi ja õhtuks sõidame Palangale tagasi.
5. päev. Palanga-Plokstine raketibaas-.......
Sõidu pikkus ca 70+ km
Külastame Plokstine raketibaasi, mis on üsna unikaalne, oma täielikult maa all asuva juhtimiskeskuse ning raketišahtidega. Tasuline. Hinda ei mäleta.
Kuna käes on viies päev, siis on kaks varianti, kas liikuda edasi Kaunas-Vilnius suunal (viimases on kõvaks turistikaks Trakai loss) või võtta suund kodu poole. Tagasisõiduks siis kaks päeva.
See oleks üldises pildis esialgu kõik. Seega kui kellelgi on huvi, siis saab liituda ja nõu pidada.
Olles nüüd juba mõnda aega kaherattalise seltsis maanteelinti mõõtnud olen veeretanud mõtet, et võiks ette võtta ka mõnevõra pikema sõidu, kuid mitte siiski liiga pika. Kuna valikuid on mitmeid (põhja, itta, läände ja lõunasse), siis lõunasuund tõmbab mind esialgu rohkem. Olen küll piirkondi juba varem külastanud autoga, kuid see ei puutu asjasse
Esialgu planeerisin reisi 5-7 päevalisena ning ajaliselt algab reis 14. juulil, kuid see ei ole muidugi kivisse raiutud.
Küll aga on mul endal üks oluline eritingimus, kus reis peab algama neljapäevasel päeval. Seda põhjusel, et töötan neljapäeviti Elvas ja saaksin sealt siis juba pärastlõunasel ajal edasi liikuda soovitud suunas. Alternatiive kahjuks selles osas ei ole.
Seega, kui on huvilisi, kes arvavad, et sooviksid antud sõidul osalised olla, siis palun selleks teada anda 5. juuliks, et saaksin konkreetsemalt korraldama hakata. Seltskonda väga suureks ei plaaniks ajada. 3-6 ekipaaži oleks mõistlik.
Ööbimise filosoofia võiks olla "odav voodi" ehk siis telgiga ööbimise võimaluse välistaks mitmel põhjusel. Esmasena võiks tegemist olla ikkagi puhkusega, mis tähendab, et voodis magamine on selle eelduseks. Teisena on olulisel kohal minu jaoks hügieen ehk siis pesemisvõimalused. Võsas telkides on selle lahendamine oluliselt keerulisem. Kolmandaks võib tekkida vajadus kuivatada sõiduriideid jms, mida telgis ei õnnestu kõige paremagi tahtmise juures teha.
Sõidud ei ole kindlasti pikad. Mõistlik on planeerida päevaseks sõiduks 300-500km. Viimane number neist on juba ekstreemsem ja sõit väga pikk.
Olen välja mõelnud ka esialgse päeva-ajakava.
1. päev. Rakvere - Sigulda
Sõidu pikkus ca 320-370 km.
Väljasõit Rakverest Elva suunas. Hea võimalus värskendada ennast Elvas Verevi või Arbi järves ning süüa lõunat. Võtta siht Valga poole, et juba Valka kaudu sõita Läti Vabariiki. Suunaks on Sigulda. Marsruudi saab valida Cesise kõrvalt läbi Koiva rahvuspargi.
Ööbimine Sigulda piirkonnas.
2. päev. Sigulda-Jurmala-Ventspils
Sõidu pikkus ca 260-310 km.
Siguldas külastame Turaida lossi (5€), kust on parim vaade Koiva jõe ürgorule.
Külastame Sigulda köisraudteed (12€). Pikkus 1200 meetrit. Sõit edasi-tagasi.
Võtame suuna Jurmalale. Külastame Jurmalat. Hea võimalus meres ujuda (kui on soe). Leiame koha lõunasöögiks.
Võtame suuna Ventspilsile. Ööbime Ventspilsi piirkonnas.
3. päev Ventspils- Kuldiga-Palanga
Sõidu pikkus ca 290-340 km
Osaleme Ventspilsis toimuval Kurland Bike Meet linnaparaadil. Algusaeg peaks olema kell 12:00.
Külastame Raadioastronoomia keskust Irbenes. Minu teada korraldatakse ettetellimisel ka ekskursioone ja on võimalik pääseda ka "taldriku" peale jalutama. Seda tasub kindlasti uurida, kui on huvi.
Külastame Kuldiga linna, kus asub Euroopa pikim seitsmevõlviline kivisild üle Venta jõe. Sama silla all asub ka väga lahe atraktsioon nimega Ventas rumba. Tegemist on ägeda loodusliku veekeskusega. Seega väärib külastamist.
Võtame suuna Palangale. Ööbimine Palanga piirkonnas.
4. päev. Palanga-Neringa poolsaar
Sõidu pikkus ca 180-220 km
Sõidame Palangast Klaipeda poole ja sealt edasi sadamasse, et ületada kitsuke lahesopp, mis eraldab maismaad Neringa poolsaarest.
Külastame poolsaarel asuvat delfinaariumit ja naudime delfiinide show-d. (10€). Etendused algavad E-P kell 11:30; 13:00; 15:00; 16;30.
Sõidame mööda poolsaart edasi ja külastame kuulsaid liivadüüne. Arvestama peab, et jalutuskäik on vähe pikem ning liiva sees, seega sõiduriietes seda ette ei võta ja tuleb kohapeal riideid vahetada. Parkla koos teisaldatava välitualetiga on olemas. Võib juhtuda, et on olemas ka kohvikiosk.
Sõidame mööda poolsaart kuni Nida linnakeseni, kus saab teha lõunapausi ja õhtuks sõidame Palangale tagasi.
5. päev. Palanga-Plokstine raketibaas-.......
Sõidu pikkus ca 70+ km
Külastame Plokstine raketibaasi, mis on üsna unikaalne, oma täielikult maa all asuva juhtimiskeskuse ning raketišahtidega. Tasuline. Hinda ei mäleta.
Kuna käes on viies päev, siis on kaks varianti, kas liikuda edasi Kaunas-Vilnius suunal (viimases on kõvaks turistikaks Trakai loss) või võtta suund kodu poole. Tagasisõiduks siis kaks päeva.
See oleks üldises pildis esialgu kõik. Seega kui kellelgi on huvi, siis saab liituda ja nõu pidada.