Juhend-regamine siin
http://orienteerumine.streetmoto.ee
HOIATAN! Tegemist on motomeelelahutusega mis mõeldud ASFALDI ja eraldi KRUUSA huvilistele!
Vajalik on motikas, fotoaparaat ja TAHE motikaga sõita!
- 2017 Orienteerumise_Kaart_Saaremaa_II.jpg (103.73 KiB) Vaadatud 12061 korda
Preagu plaan selline -- reede ommikust lähen rattaga pealinna buzinessi tõukama ja sealt edasi saarele õdagu poole. Noorrattur stardib Rockwerest iseseisvalt. Reede ja lauba ööbime baaslaagris.
Väljalubatud motikaga orienteerumise koolituse läbiviimiseks on asfalt ikka veel jahedavõitu ja/või ei viibi mina kodukandis sellel hetkel kui päike paistab
Aga ilmaJaan-Jaana midagi juba lubavad --
küll see koolitus ka toimuma saab! lektorid igatahse kibelevad omi kogemusi shäärima....
Üllatusena tuli mulle Rasmuse küsimus Kevadsõidul -- "kas motoorienteerumine toimub paberkaardi järgi?"
Jah, paberkaardi järgi tuleb motomeelelahutuseks KPsid otsides ringi sõita. Selle teema esimesel leheküljel on ka reaalse-toimunud motorienteerumise kaardi fragment näidiseks. Originaal kaart oli tookord A3, värviline.
Aga selgitan siis veelkord mida võiks enne teada-teha.
* kui oled SM kodulehel juhendi läbilugenud ja ette reganud-omikul üllatusosalejana õigeks ajaks kohale jõudnud siis on juba vägagi hästi ettevalmistunud
* hommikul võiks motika paak bensu täis olla ja ise ka pestud-ku*tud-kammitud-söödud -- aga mitte keegi ei keela sul päeva ajal tankida ennast ja raudratsut!
* hea oleks A4 formaadis kaarditasku-alus, väga lihtne alternatiiv on ka A4 kiletasku mis teibiga (mitte hall mägiaivar) paagi külge kinnitada.
*
Fotoaparaat-telefon mis on võimeline pildistama ja millest saab need pildid korraldaja arvutisse (kaabel, eemladatav SD kaart jmt)
* loomulikutl on lubatud kasutada GPS-naffigaatorit jmt moodsaid abilisi.
* Vaim-tagumik-füüsis võiksid valmis olla ca 300km päevakilometraaziks, aga mittekedagi ei kohustata seda läbima. Alati saab põlve ja rutska sirgu lasta ja lihtsalt kulgeda ja igal ajal finisshisse minna. Ja asfaldiklassi meelelahutus on enamjaolt korraldatud kõvakattega teedel! Kui teolud ei sobi võib ju ringi sõita, mitte seda KPd külastada jmt.
Hommikul alustamisel on kohustuslik intrueerimise koosolek kui miskit arusamatu saab siis korrldajalt või ka kaasmeelelahutajatelt alati üle küsida -- kinnitan vastuseta ei jää üksgi küsimus.
Peale seda saab iga osaleja paberkaardi kuhu on märgitud KP-d, siis planeerid oma sõidutrassi ja sadulasse. Osad planeerivad kogu päeva kohe ära (järjekorra), osad panevad paar-kolm KPd loogilisse järjekorda ja siis nende lidmisel järgmised paar-kolm jne. VABA VALIK!
KP on looduses eriliselt tähistatud -- kuidas täpselt selgitab korraldaja avakoosolekul. Eritähis (näit. märkelint) on sadulast nähtavad-leitavad, QR tahvel ei pruugi kohe silma hakata.
Jah aeg-ajalt esineb ka "kiikse" ehk linti näed 94km/h mööda sõites, jääd seisma aga QR tahvlit ei leia ka otsides -- teinekord võib QR-tahvel hoopis näiteks bussijaama lakke löödud olla -- tuleb olla loominguline, silmad/kõrvad lahti ja mõelda kaasa.
Liiga lihtne puusalt läbisõidul QR pildistamine see ka ei ole! Aga kinnitan -- midagi keerulist KPde leidmine ei ole!
Ja nii kulged päeva, jälgid etteantud kontrollaega, et lõppu ei hilineks ja sõidad ja avatad eestimaad. Vahepeal-enne-lõpus võib mõni LISAKATSE ka olla. Need ei ole kohustuslikud ja ei murra ka väetimaid aga hoiatan -- liigagi tihti saab nalja ja naeru niiet....
Õhtul on sööki-jooki-omavahelist muljetamist! Sauna-tantsu-tralli! Ja kindlasti niimõnigi uus eestimaa koht-tee avastatud ja väga abivalmis uus motomeelne sõber-sõbranje leitud!
Laske aga klahvidel klõbiseda ja sõnastage lisaküsimusi...